maandag 14 november 2011

69

Deze twee cijfers op hun zijde maakt het astrologische teken voor de Kreeft. Beroemde Kreeften zijn Julius Ceasar, Calvijn, Mandela, Isabelle Adjani en Rembrandt van Rijn. Astrologie zoals wij die kennen is bedacht, verzonnen, uitgevonden of opgespoord, het ligt eraan hoe je er tegenaan kijkt, in het oude Mesopotamië, een rijk van stadstaten dat plusminus 5500 jaar geleden tussen de Tigris en Eufraat lag, waar nu Irak is. Astrologie vormt de basis van de tegenwoordige wetenschap van de sterren, astronomie. Dat de mens naar de sterren keek en erover noteerde gebeurde al plusminus 25.000 jaar geleden. Er zijn aantekeningen op bot gevonden van de oermens waaruit af te lezen is dat men het toen al bijhield. Wat voor betekenis dit voor hen had kunnen we alleen maar naar raden. Wat we wel denken te weten is dat Stonehenge, het jongesteentijdobject in Groot-Brittannië, een soort van zonnewijzer was. Op bepaalde punten en momenten kan men aan de hand van de vallende zonnestralen en de schaduw zien of een seizoen begint. Dat men daar veel waarde aan hechtte mag men aannemen want ongeveer vijfduizend jaar geleden.zonder moderne technologie, zelfs zonder metaal, was het vast een hels karwei dit te bouwen. Als we er even van uitgaan dat het niet buitenaardsen waren die het bouwden. Van Kreeften wordt gezegd dat ze warmbloedig zijn en ook erg moederlijk. Kreeften schijnen ook lekker te smaken, maar daar heb ik geen ervaring mee. Het idee dat zo’n beestje in koud water wordt gezet en dan langzaam dood wordt gekookt spreekt me niet aan. Ook al smaken ze blijkbaar dan het best.

Waar de meeste mensen aan denken bij het zien van het cijfer 69 is waarschijnlijk de seksuele daad die hiermee aangeduid wordt. Jimi Hendrix heeft hier ooit een liedje over geschreven genaamd If 6 was 9 met een prachtige suggestieve tekst. Jimi was Boogschutter, het teken waaronder ik ben geboren. Boogschutters staan in de astrologie wel bekend om hun seksuele vrijmoedigheid. Waar deze lustgevoelens bij de Kreeft nogal naar binnen zijn gekeerd komen ze bij boogschutters maar wat graag naar buiten. Soms zelfs plat of ordinair. Zeker wat betreft Kreeften, heb ik wel eens gehoord. Ik zal toegeven gemengde gevoelens te hebben bij standje 69. Het ligt er echt aan hoe goed je partner jou aanvoelt en vice versa. Soms is het hopeloos, maar het kan inderdaad magische proporties aannemen. Het lijkt mij in ieder geval niks voor beginnelingen.

Maar eerlijk gezegd kwam ik tot de titel omdat ik de meeste blogjes nummer en dit 69 is. Een trein van associaties ontstond die ik achterstevoren aan jullie heb verteld.


If 6 was 9
illustratie M. Ozymantra

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen