donderdag 15 maart 2012

Moederziel, mijn kind

Alweer een kind gestolen
Alweer moet ze huilen. Alweer kijk ik toe
hoe de wereld groen mos wordt
moeizaam klampend aan de hemel
en ik nodig haar uit in het huis aan de rand
waar te zien is hoe planeten traag knikkeren
Het is een plek van uiterste stilte

De schaduwzijde van haar dijen
raspt langs mijn wang over het kale tapijt
waar stof verzamelt in pollen nutteloosheid
en ik de poelen van verdriet driftig lik
samentrekkend bij haar aarden hielen
mijn wieken trekkend om te rijzen tot haar lippen
echoot haar oorlel het fluisteren:


“Het is zeker dat je je kind verloren waant
in de schoot van een Hongaarse god
waar hanenkammen boeken branden
en een Frankfurter drietand in het vet steekt
maar als de hommels eenmaal loom zoemen
en je de keuze maakt mijn banier te worden
zal elke schat in je schootje smelten”



Moederziel
illustratie M. Ozymantra

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen