donderdag 6 september 2012

Lucas Hüsgen (portret)


Lucas Hüsgen (portret)
olieverf op linnen
65 x 80 cm, 2011


In 2011 kwam de schrijver, dichter en essayist Lucas Hüsgen bij mij langs voor een aantal zittingen om zijn portret te maken, iets waar we het al eerder over hebben gehad. Ik had er op dat moment een kleine serie van portretten in olieverf van verschillende mensen op zitten en daarom ging deze me relatief makkelijk af. Na enkele kleine schetsjes was het tijd voor de olieverf. Het wees zichzelf en was daardoor één van de plezierigste portretten die ik had gemaakt. Natuurlijk werkte het zeker mee dat Lucas met veel plezier zat en we er goede gesprekken bij hielden, maar eerlijkheid gebied dat dit met al mijn modellen tot dan het geval was. Het schilderij hangt nu bij hem in huis.

Voor meer van mijn portretwerk.
Voor de blog van Lucas en zijn werk.





Lucas is thuis
foto Lucas Hüsgen

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen