vrijdag 25 oktober 2013

Kletskous


O, hoi, wat leuk dat jij hier ook bent! Ja, ik dacht, Gerard heeft me al zo vaak uitgenodigd, dan moet ik toch echt eens komen. Geinig hè, wist jij dat hij zo goed gitaar kon spelen? Nee, hè, ik ook niet. Ja, hij zit al jaren in dat bandje. Ik kan me herinneren, wanneer was dat, dat moet toch wel zijn geweest toen we elkaar net leerden kennen, hij was een vriend van Jeffrey, die jongen uit West waar ik een tijdje mee heb gedate, je weet wel, toen hij net begon. Hij zei het nog, dit is mijn droom, eindelijk kan ik in een bandje spelen, eindelijk kan ik mijn liedjes laten uitvoeren! Hij was er zo vol over, echt. En nu staat hij hier. Ja, hij heeft hier al eerder gestaan en op andere podia ook. Het kwam er nooit van. Ik ben gewoon niet zo’n concertganger.

Maar hoe is het met jou? Ik heb je al zolang niet meer gezien! Wanneer was de laatste keer, was dat niet met Erwin-Peter en Solange, op dat feestje van Robert-Jan en Kuijf? Hoe is het met hun eigenlijk? Ik zag ze een week geleden nog en ze hadden het over het adopteren van een kindje! Ja, geweldig, hè? Ik kan niet zeggen dat het me verrast, nee. Ze waren altijd al zo verzorgend bezig, met zichzelf en met ons en andere vrienden. Ja, nee, oké, jij hebt er ook niks over gehoord. Nou, jammer dat ze er niet zijn, ja. Nou ja, vertel eens over wat jij allemaal hebt gedaan, sinds, is het al een maand, wat een tijd, hè?

Goh zeg, dat is inderdaad heel wat. Ik zou het ook niet weten hoor, als me dat overkwam. Misschien dat ik dan hard zou wegrennen. Ik ben zo’n schijterd, dat weet je, ik kan absoluut niet tegen bloed. Of tegen kwallen. Maar toen je daar dan aan was gekomen, bij het ziekenhuis? Ja, ah, ja, natuurlijk, natuurlijk. Gelukkig zeg… Nou, ik ben zooo blij voor je dat het is gelukt, ja, wacht even, kijken want Angien zegt. Wat? Ja, sorry, ik hoor je niet zo goed, de muziek is wat hard, wacht, ik kom even bij je zitten. O, nou spelen ze rustiger, gelukkig, dat is beter. Ze willen wel veel aandacht, hè? Nee, geeft niet, hoe is het met jou, joh, ben je nog naar die sportzaal gegaan waar ik het toen over had, wat vond je van die spinningklas? Heftig, hè?

Och, hey, kijk ze zijn klaar. Ja, zo snel, zeg, nou applaus, hoor, applaus! Wat leuk toch voor Gerard! Heb jij nog zin in een biertje, kunnen we even bijpraten.


 foto M. Ozymantra

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen